۱۳۸۸ اسفند ۱۰, دوشنبه

سبزپروکسی: فیلترشکن جدید جنبش سبز ایران

سبز پروکسی روشی جدید، آسان و سریع برای دسترسی به وب سایت‌های فیلتر شده است. این نرم‌افزار بر روی هاست نصب می‌شود و از طریق آن می‌توانید به بسیاری از سایت‌های خبری و اطلاع رسانی مسدود شده دسترسی داشته باشید. کار کردن با سبزپروکسی بسیار راحت است. کافی است آدرس سایت‌های فیلتر شده را به آن بدهید تا آن‌ها را برایتان باز کند. یا اینکه از لینکدونی سبزپروکسی استفاده کنید.
ایده کلی سبزپروکسی در اینجا است که هر کدام از مدیران سایت ها و وبلاگ ها یک سبزپروکسی برای خودشان راه اندازی کنند و ضمن استفاده شخصی، آن را در اختیار دوستان و آشنایان خود هم قرار دهند. راه اندازی صد ها و هزاران سبزپروکسی که هر کدام مشکل فیلترینگ یک جمع را حل می‌کند می‌تواند برای صدها هزار نفر راهگشا باشد.
*منطق متفاوت سبزپروکسی*
تقریبا تمام نرم افزارهای ارایه شده برای عبور از فیلترینگ بر مبنای یک سیستم مرکزی عمل می کنند. به این معنی که کاربران یه یک مرکز خدمات دهنده اصلی متصل می شوند. همین موضوع سبب می شود که مسدود کردن این روش ها راحت باشد و در عین حال با افرایش کاربرها امکان سرویس دهی محدود شود.

سبزپروکسی نرم افزار کوچک و مستقلی است که بر روی یک هاست نصب می شود و سایت های فیلتر شده را برای گروه کوچکی از افراد باز می کند. به واقع هر وبمستر و هر کسی که دارای وبلاگ روی هاست شخصی است می تواند یک سبزپروکسی راه اندازی کند و اینها مانند جزایر کاملا مستقلی از یکدیگر عمل می کنند. برتری های این روش در اینجا است که:
۱- مخفی است و مرکزیت ندارد بنابراین مانند روش های قبل، کشف و فیلتر نخواهد شد.
۲- رایگان است: هر کس که دارای یک هاست باشد می تواند سبزپروکسی را راه اندازی کند.
۳- راه اندازی آن آسان و سریع است و نیاز به دانش فنی ندارد.
۴- نیاز به نصب هیچ نرم افزاری هنگام استفاده نیست: سبزپروکسی یک صفحه در مرورگر است که سایت های مسدود شده را برایتان باز می کند.
۵- بر مبنای شبکه های اجتماعی خصوصی کار می کند: هرکس که یک سبزپروکسی راه اندازی کرد آن را در اختیار دوستان و آشنایان خود هم قرار می دهد. بنابراین هر کدام از این جزایر می تواند به ده ها نفر برای عبور از فیلترینگ کمک کند.

*ایرانیان خارج از کشور هم می توانند کمک کنند:*
وب مسترها و وبلاگ نویس هایی که در خارج از ایران زندگی می کنند هم می توانند با صرف تنها چند دقیقه، کمک بزرگی به دوستان و آشنایان خود در داخل ایران بکنند. با راه اندازی یک سبزپروکسی روی هاست تان و دادن آدرس و رمز عبور آن به دوستان و آشنایان مقیم ایران می توانید به آنها برای دسترسی به اینترنت آزاد و بدون محدودیت کمک کنید.

از آنجایی که وب سایت سبزپروکسی فیلتر خواهد شد برای دریافت آخرین نسخه سبزپروکسی به همراه فایل راهنما یک ایمیل خالی به آدرس:‏sabzproxy@sabznameh.com ارسال کنید.

ندای سبز آزادی ضمن حمایت از سبزپروکسی خواستار توسعه استفاده از آن توسط مدیران سایت ها و وبلاگ نویس ها است و از بقیه سایت ها و وبلاگ ها هم می خواهد که با معرفی سبزپروکسی به گسترش اطلاع رسانی آن کمک کنند.
وب سایت سبزپروکسی در آدرس زیر قرار گرفته است:
http://www.sabzproxy.com/

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات:

Jonamoos Browser (Anti Filter)
Filtered Url : : آدرس سايت فيلترشده